Chcemy, aby nasz przedszkolak miał poczucie, że jego życie jest ciekawe i… prawdziwe. Dziecko jest zatem włączane w zajęcia które są sensowne, atrakcyjne i absorbujące, a które nie ograniczają się jedynie do imperatywu rozbawienia. Działania i przeżycia dzieci nie powinny być sztuczne, zmyślone i niepoważne, lecz takie, dzięki którym zaczną one postrzegać swoje życie jako autentyczne, wartościowe i satysfakcjonujące.
Chcemy nieść dzieciom pomoc w rozumieniu ich doświadczeń. Rozumienie to zaczyna kształtować się od urodzenia, i jest procesem trwającym całe życie. Należy dzieciom pomagać w lepszym, doskonalszym i pełniejszym rozumieniu ich własnego świata, a także świata innych ludzi i istot żywych w ich otoczeniu. Dzieci powinny wiedzieć, co inne stworzenia robią i dlaczego, co odczuwają i jak się czują, skąd pochodzą ludzie i rzeczy, jak rzeczy powstają i funkcjonują.
Chcemy dać dzieciom autorytet dorosłych, którzy akceptują swoją pozycję wynikającą z większego doświadczenia, wiedzy i mądrości. Konstruktywny i mądry autorytet ma znaczącą władzę nad życiem dziecka, ale nie przestaje okazywać mu ciepła, wsparcia i zachęty. Jednocześnie jasno i spokojnie stawia oraz wyjaśnia nieprzekraczalne granice. Taki autorytet dorosłego, który traktuje dziecko z szacunkiem, licząc się z jego odczuciami i pomysłami, jest dziecku bardzo potrzebny.
Jesteśmy przedszkolem, w którym wszyscy pracują dla dobra najmłodszych, w którym wychowawcy są przede wszystkim ich rzecznikami. Dobro dziecka jest dla nas najważniejsze. Towarzyszymy rodzicom w procesach wychowywania, a naszym priorytetem jest nieustanne stawianie pytania: „czy takie działanie będzie dobre dla dziecka?” Szukamy na nie odpowiedzi wspólnie, wykorzystując wiedzę specjalistów i doświadczenie pedagogów oraz wsparcie i współpracę najbliższej rodziny dziecka. Wszystko to by nasi wychowankowie czuli się bezpieczni, czerpali nieustającą radość i satysfakcję z przebywania w przedszkolu, i wspaniale rozwijali się intelektualnie, emocjonalnie oraz psycho –ruchowo.